startslide_bg

Event

Ett event ska vara det fullkomliga mötet mellan varumärke, produkt och målgrupp – den perfekta varumärkesupplevelsen designad för människans fem sinnen. Genom att engagera och låta ditt varumärkes målgrupper få uppleva varumärkets sanna natur bygger du starka, bestående relationer som resulterar i fler, mer nöjda och mer lojala kunder. Detta vet vi på UMG med säkerhet efter 10 år i branschen.

På UMG hjälper vi dig från A till Ö för att du ska få ut max av dina eventsatsningar. Vi hjälper till med att utarbeta rätt eventstrategi, konceptutveckling, projektledning och hela vägen fram till själva genomförandet av eventet. Under åren har vi levererat både PR-event, stora konferenser (B2B), inspirerande utbildningar, sampling- och demoevent, säljdrivande ambulerande turnéer, butiks- och lanseringsevent.

oasisoflight

Oasis of light

Kund: Philips

I Norden är vi inte bortskämda med ljus, något Philips bokstavligen belyste med sina innovativa produkter och teknologi. Vi på UMG skapade konceptet och skapelsen Oasis Of Light som besökte Nordens alla huvudstäder under årets mörka månader. Med hjälp av en 9 meter hög igloo på hela 625 kvm (Oasis Of Light), Philips produkter och kunnig personal bjöds befolkningen in och informerades om behovet av ett ökat ljusintag. Guidade turer genom Oasis Of Light, som belystes från insidan med LED-teknik, arrangerades var 7:e minut med ca. åtta besökare åt gången. Detta för att få en personlig kontakt med besökarna och ge dem en fantastisk minnesbild att ta med sig hem.

impossible

Impossible is nothing

Kund: adidas Nordic AB

Med hjälp av event, pr och digitala medier hjälpte UMG adidas att fördubbla sina marknadsandelar inom ”running” på den CCNP 642-902 exam Nordiska marknaden. Fokus flyttades från löparstjärnor för att istället lyfta och engagera sig i den potentiella löparen – vardagslöparen. Genom personliga möten med både kund och återförsäljare har startsträckan för en långsiktig relation nu kortats ner ordentligt och resulterat i ökat
642-902 exam förtroende för adidas som leverantör av löparprodukter. Att frångå den klassiska marknadsmixen kan göra underverk – Impossible is nothing.

aretsglasogonbarare

Årets glasögonbärare

Kund: Specsavers

I samband med Specsavers tävling Årets Glasögonbärare, tillfrågades UMG om att aktivera och lyfta fram tävlingen som normalt använder Facebook som plattform. Skådeplatsen blev Stockholms Centralstation för sitt centrala läge och rikliga genomströmning av människor. Under en intensiv dag erbjöds förbipasserande att prova årets glasögonmodeller från Specsavers, stylas av L’Oréals Make Up-artister och anmäla sig själv till tävlingen Årets Glasögonbärare. Dessutom genomfördes 3 stora modevisningar på det givna temat glasögon som annonserades ut i SJ:s högtalarsystem. En mycket lyckad dag.

axa

Frukoststafetten

Kund: AXA

I början på 2012 hjälpte UMG AXA med lanseringen av müslin func* och den unika produkten Havreflakes. Syftet var att presentera AXA:s nya energirika produkter för målgruppen som återfinns inom livsstilssegmentet, samtidigt som kampanjen skulle stärka hela den övriga varumärkesportföljen. Konceptet Frukoststafetten togs fram av UMG och ett antal företag – med den gemensamma nämnaren att det har medvetna och aktiva storstadsbor som anställda – valdes ut och bjöds på en energirik frukost. De företag som bjöds på frukost fick sedan i sin tur möjligheten att skicka ”stafettpinnen” vidare, med en likadan morgonbjudning, till någon av sina närmsta kunder. Sammanlagt besökte AXA 100 företag och 4000 morgonpigga personer smakade på de nya produkterna.

 

forfilmalskare

För filmälskare

Kund: Philips

Med Cinema 21:9 LCD flyttade Philips barriärerna ordentligt när det kommer till filmupplevelse i hemmet. UMG hade äran att få vara med och aktivera den unika produkten på den svenska marknaden och resultatet blev strålande.

Med hjälp av en rullande biosalong besökte vi återförsäljare runt om i landet där vi demonstrerade den nya tekniken för både säljare och konsument. Intresset var stort och tillsammans med Universal Pictures skapades bland annat en unik kundklubb benämnd Red Carpet Club som erbjuds exklusiva förhandsvisningar. Efter kampanjens slut hade klubben flera tusen medlemmar och försäljningen på Philips samtliga TV- och AVM-produkter steg markant. Men framför allt ökade förtroendet för Philips som leverantör av kvalitativ TV-utrustning. Något som påverkar försäljningen än idag.

UMG

Vi är en nordisk Brand Experience-byrå som ser varumärkesupplevelsen som nyckeln till effektiv kommunikation och bättre affärer.

För oss är kreativitet och kvalitet allt. Därför är talangen på byrån vår viktigaste resurs. Vårt pragmatiska synsätt har sin utgångspunkt i att vilja vara bäst, inte störst.

UMG finns idag i Stockholm och Öresund med 45 anställda.
UMG har blivit utsedd till gasell av Dagens industri, samt vunnit priser som ESA Excellence Awards, Cannes Lions, Gyllene Hjulet och Spinn.