startslide_bg

Retail

Majoriteten av all kommunikation är idag rationell och handlar fortfarande om produkt och pris, trots att ca 70 % av köpbesluten sker i butiken och fattas på emotionella grunder. Är inte det konstigt?

Vi ser mötet i butiken som det viktigaste mötet eftersom det är där slaget om kunden avgörs. Vi vet att varumärkes-upplevelsen är kritisk eftersom mötet mellan varumärke, produkt och målgrupp antingen stimulerar eller stjälper köpet. En utvecklad varumärkesupplevelse för alla sinnen som tillgodoser kundens behov och intressen säljer bättre och skapar handelns kategoriledare.

På UMG hjälper vi dig att sälja mer genom att utveckla varumärkesupplevelsen i butik. Vi utvecklar kategori- och kampanjkoncept, trafikdrivande- och säljdrivande kampanjer samt samordnar arbetet mellan marknads-avdelning, säljkår, återförsäljare och konsument.

njutavvintern

Njut av vintern fullt ut

Kund: Coca-Cola

Vintern 2012 flyttade vi på UMG och Coca-Cola in vintern fullt ut i butik. Det traditionella materialet utmanades för att förstärka upplevelsen och känsla i köpmomentet. Ny design, lokalanpassat material och ljud gjorde kommunikationen tydligare, roligare och lättare för kunden att ta in budskapet. Utanför butik och på plats uppe i den svenska fjällvärlden, dit vinnarna av Coca-Cola’s tävling fick resa, rådde det heller ingen tvekan: Med Coca-Cola njuter du av vintern fullt ut.

UMG

Vi är en nordisk Brand Experience-byrå som ser varumärkesupplevelsen som nyckeln till effektiv kommunikation och bättre affärer.

För oss är kreativitet och kvalitet allt. Därför är talangen på byrån vår viktigaste resurs. Vårt pragmatiska synsätt har sin utgångspunkt i att vilja vara bäst, inte störst.

UMG finns idag i Stockholm och Öresund med 45 anställda.
UMG har blivit utsedd till gasell av Dagens industri, samt vunnit priser som ESA Excellence Awards, Cannes Lions, Gyllene Hjulet och Spinn.